24 Ιουλ 2009

5% ζητούν οι διαφημιστές από το Αγγελιόσημο για τη δημιουργία Επικουρικού τους Ταμείου...

...και κατάργησή του στις επιχειρήσεις του Νομού Θεσσαλονίκης.

Μπροστά στην πρωτοφανή οικονομική κρίση που αντιμετωπίζουν όλοι οι κλάδοι της αγοράς, με άμεσες και σοβαρότατες επιπτώσεις σε όλες τις Ελληνικές επιχειρήσεις, η Ένωση Επιχειρήσεων Διαφήμισης και Επικοινωνίας Βορείου Ελλάδος (Ε.Ε.Δ.Ε.Β.Ε.) με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της, κατέθεσε πρόταση-διαμαρτυρία στο Υφυπουργείο Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, στην οποία ζητά να αλλάξει ο Νόμος περί Αγγελιοσήμου, γιατί λειτουργεί ανταγωνιστικά και σε βάρος της ανάπτυξης των επιχειρήσεων της Θεσσαλονίκης, σε μία περίοδο μάλιστα που όλοι οι κλάδοι προϊόντων και υπηρεσιών αντιμετωπίζουν ασφυκτικά οικονομικά προβλήματα. Σε μία χρονιά μεγάλης οικονομικής πτώσης, το 21,5% της εκάστοτε διαφημιστικής δαπάνης "ψαλιδίζει" τα budget επικοινωνίας και διαφήμισης και είναι όλοι χαμένοι: Λιγότερα έσοδα στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, μικρότερη διαφημιστική δαπάνη - άρα μειωμένες πωλήσεις υπηρεσιών ή προϊόντων στις επιχειρήσεις και πτώση στο τζίρο των επιχειρήσεων επικοινωνίας και διαφήμισης.

Σχετικό υπόμνημα - επιστολή προς τον Υφυπουργό Τύπου και Μ.Μ.Ε. κ. Κωνσταντίνο Γκιουλέκα κατέθεσαν προσωπικά σε επίσκεψή τους προ ημερών, ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Δ.Ε.Β.Ε. κ. Ντίνος Κωστόπουλος, μαζί με την Αντιπρόεδρο του Δ.Σ. κ. Αντιγόνη Λουμάκου, υπενθυμίζοντας ότι η Ένωση Επικοινωνίας και Διαφήμισης Βορείου Ελλάδος παρόμοια πίεση έκανε και πέρυσι, παράλληλα με επιστολή που απέστειλε και το Δ.Σ. του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (Ε.Β.Ε.Θ.) αιτούμενοι από κοινού προς "ανακούφιση" της τοπικής μας οικονομίας τα εξής:

(α) την μείωση του ποσοστού του Αγγελιοσήμου σε Πανελλαδικό επίπεδο και
(β) την κατάργησή του σε όλες τις τοπικές διαφημίσεις του Νομού Θεσσαλονίκης, όπως αυτό συμβαίνει σε όλους τους Νομούς της Επικρατείας.



Ο "Νόμος Βενιζέλου" (όπως αποκαλούνται οι συνολικές τροποποιήσεις περί Αγγελιοσήμου του 1995) καθιστά υπεύθυνη και εις ολόκληρον την εκάστοτε διαφημιστική εταιρία, για την μη απόδοση του Αγγελιοσήμου από τους επιχειρηματίες και μάλιστα προσάπτοντας σε αυτήν εώς και ποινικές ευθύνες! Ένα παράδειγμα που δείχνει το μέγεθος της άδικης και άνισης μεταχείρησής μας στο Νόμο αυτόν : Μια επιχείρηση πτωχεύει και αδυνατεί να πληρώσει όχι μόνο τις διαφημίσεις που έκανε, αλλά και το Αγγελιόσημο που αναλογεί σε αυτές. Σύμφωνα με τον Νόμο, εγκαλείται τότε η διαφημιστική εταιρία να το αποδώσει εμπρόθεσμα και εις ολόκληρον, γιατί σε διαφορετική περίπτωση πέρα από τις φορολογικές επιπτώσεις, έχει και ποινικές ευθύνες! Δηλαδή, οι διαφημιστικές εταιρίες και παράγουν με το έργο τους το Αγγελιόσημο, και είναι υπόλογες για την είσπραξη και απόδωσή του, και καλούνται από το Νομό να το πληρώσουν σε περίπτωση αδυναμίας του διαφημιζόμενου και στο τέλος είναι υπόλογες φορολογικά και ποινικά!

Ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Δ.Ε.Β.Ε. κ. Ντίνος Κωστόπουλος στο υπόμνημά του προς το Υπουργείο Εσωτερικών σημειώνει μεταξύ άλλων. : "Κανείς μέχρι τώρα δεν σκέφθηκε κάτι πολύ απλό και λογικό "Oι διαφημιστές παράγουν τις διαφημίσεις. Αν σταματήσουν να τις παράγουν, τότε ποιό Αγγελιόσημο θα εισπράττει το Ταμείο των Συντακτών;". Δηλαδή, οι διαφημιστικές εταιρίες και παράγουν το Αγγελιόσημο και καθιστώνται εις ολόκληρον υπόλογες και υπεύθυνες για την απόδωσή του και το γεγονός αυτό καθιστά απόλυτα δίκαιο το αίτημα, ένα ποσοστό του εισπραττόμενου κάθε φορά Αγγελιοσήμου να "επιστρέφει" στις διαφημιστικές εταιρίες και στους εργαζόμενους σε αυτές, για την δημιουργία ενός Ταμείου που θα κατοχυρώνει και τον κλάδο και τους χιλιάδες εργαζόμενους σε αυτόν. Πιστεύουμε ότι η πρότασή μας αυτή είναι απόλυτα ορθή και ρεαλιστική και για τον λόγο αυτό ζητήσαμε την υποστήριξή της απ' όλους τους αρμόδιους φορείς και τις Διοικήσεις των Επιμελητηρίων και επαγγελματικών οργανώσεων".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου